انواع قهوه فرانسه چیست؟

قهوه فرانسه یکی از مشهور ترین قهوه ها در جهان است. کشور فرانسه در مبحث قهوه بسیار مورد علاقه است. همیشه تصور نشستن در تراس یک کافه ی فرانسوی و نوشیدن یک قهوه فرانسه دلچسب، رویای همه افراد بوده است.

اما چیزی که باعث شهرت قهوه فرانسه شده است خود قهوه نیست، بلکه فرهنگ قهوه فرانسه است.

نوشیدن قهوه در فرانسه آداب و رسوم خودش را دارد.

قهوه فرانسه با یک فرهنگ متفاوت

با اینکه بعید است متخصصان قهوه و باریستاهای ماهر کافه های فرانسوی را در جای دیگر پیدا کرد، نبود لته آرت و قهوه آسیاب شده اصلاً دلیل نمیشود که قهوه فرانسه را دست کم بگیرید. چیزی که در فرهنگ قهوه فرانسه مهم است، تجربه کردن قهوه است…

معمولاً قهوه فرانسه به صورت بلک یا سیاه سرو می شود، در حالی که در تراس کافه نشسته اید و به جهان در حال گذر نگاه می کنید.

قهوه فرانسه زیاد روی کیفیت دانه قهوه مانور نمی دهد، بلکه بیشتر لذت بردن از لحظات آرام در یک روز پرمشغله اهمیت دارد؛ هنگام نوشیدن قهوه فرانسه خواندن یک کتاب، تماشای مردم و یا گپ و گفت با یک دوست چیزی است که آن را متمایز می کند.

انواع قهوه فرانسه

1. کافه (Café): کافه در واقع همان اسپرسو به زبان فرانسوی است. این قهوه فرانسه یک اسپرسوی کلاسیک است: کوچک، غلیظ و پر انرژی که معمولاً کنار آن یک لیوان کوچک آب هم سرو می شود. این محبوب ترین نوع قهوه فرانسه در این کشور است.

2. کافه اِلونگه (Café allongé): در واقع کافه الونگه نزدیک ترین چیز به امریکانو در فرانسه است که از یک اسپرسوی سینگل به اضافه آب داغ که روی آن ریخته شده تشکیل می شود. در بیشتر کافه و رستوان ها، این قهوه فرانسه بسیار رایج تر از قهوه فیلتری (café filtré) است. این قهوه یک گزینه بسیار خوب برای کسانی است که به دنبال یک قهوه فیلتری به سبک آمریکاییی هستند.

3. کافه نویزِ (Café noisette): این قهوه فرانسه به خاطر رنگ فندقی اش بسیار معروف است و از یک سینگل اسپرسو به همراه یک لایه فوم شیر داغ درست شده است. این قهوه شبیه ماکیاتوی ایتالیایی است، البته گاهی شیر کفه نویزِ به صورت جدا سرو می شود تا کسی که می خواهد آن را بنوشد به سیلقه خودش شیر را اضافه کند.

4کافه کرِم (Café crème): کفه کرم یک اسپرسو است که مقدار نسبتاً زیادی شیر فوم دار روی آن قرار دارد. این قهوه فرانسه بسیار شبیه به کاپوچینو است. یک قهوه شیری چیزی مانند لاته.

5. کافه اوله (Café au lait): کافه اوله به طور دقیق همان قهوه فیلترشده یا فرنچ پرس است که به همراه شیر گرم سرو می شود. با این حال در عمل، بسیاری از کافه های فرانسوی کافه اوله را با اسپرس, درست می کنند که کم و بیش آن را شبیه به کافه کرم می کند.

منبع: قهوه خانه https://coffeekhane.com

Comments

Popular posts from this blog

وحشتناک ترین اتفاقات دارك وب چیست؟

طراحی وب سایت و اپلیکیشن در شهر ری

طراحی وب سایت تالار گفتگو و انجمن به صورت اختصاصی