بررسی انواع حمل و نقل هوایی



 در حقیقت بر اساس سه فاکتور مهم حجم کالا، زمان تحویل و قیمت، نوع حمل و نقل هوایی تعیین میشود. هیچ کدام از این سه فاکتور، نسبت به یکدیگر برتری ندارند اما بسته به نیاز صاحبان کالا و افراد کاربرد دارد و امکان سهولت در جایه جایی کالا و افراد را فراهم میکند. 

پروزا چارتر (هم مسافر هم کالا)

هنگامی که تمام صندلی های یک هواپیما در اختیار یک شرکت هواپیمایی قرار میگیرد به آن پرواز چارتر میگویند. این پرواز غالبا برای مسیر های پرتردد کاربرد دارد تا امکان رزو بیلت در هر زمان مسیر باشد. در این روش از حمل و نقل  کوتاه ترین مسیر ها را انتخاب میکند تا در ترافیک هوایی قرار نگیرید. از مهمترین مزایایی روش چارتر میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مسیر کوتاه نسبت به سایر انواع روش حمل و نقل هوایی
  • امکان روز مدت دار
  • امکان روز گروهی
  • دربست اجاره کردن هواپیما برای مدت مشخص
  • کاهش در مصرف هزینه ها

پرواز سیستمی ( مخصوص مسافرین)

پرواز سیستمی با پرواز چارتر در برنامه های زمانی، هزینه بیلت و شرایط سنی تفاوت دارند. به گونه ای است که در پرواز سیستمی برنامه ها و هزینه پرواز در طول ماه مشخص بوده و امکان تغییر تاریخ بیلت برای مسافر وجود دارد اما در روش چارت اماکن تغییر تاریخ و ساعت بیلت به هیچ امکان وجود ندارد.

 حتما بخوانید: ارسال هوایی بسته‌ و بار به مقاصد مختلف

پرواز بازرگانی (مخصوص حمل کالا)

یکی از انواع روش های حمل و نقل هوایی برای حمل کالا پرواز بازرگانی است. حمل و نقل کالا به دو روش فریت و کارگو انجام میشود که روش کارگو از لحاظ هزینه مقرون به صرفه است. در روش کارگو حمل کالا به صورت دسته جمعی بوده و افراد میتوانند بارهای خود را به همراه سایر مرسولات به مقصد ارسال کنند. ای روش مطابق با استاندار های ایمنی و توسط هواپیماهای مخصوص باربری انجام میشود.

روش فریت مربوط به حمل کالاهای مسافرین هست که قصد سفرهای طولانی مدت را دارند و تجاری نمی باشد.اکثر هواپیما ها قابلیت حمل کالا به صورت فریت را دارند.

همچنین می توانید اطلاعات لازم درباره قوانین حمل بار مجاز هواپیما را از شرکت های پست جویا شوید.

Comments

Popular posts from this blog

وحشتناک ترین اتفاقات دارك وب چیست؟

طراحی وب سایت و اپلیکیشن در شهر ری

طراحی وب سایت تالار گفتگو و انجمن به صورت اختصاصی