راهنمای نظافت یخچال

 

یکی از وسایل برقی آشپزخانه که نگهداری صحیح از آن دارای اهمیت زیادی است، یخچال فریزر می باشد. در صورتی که هرگونه آلودگی و میکروب درون یخچال وجود داشته باشد، موجب آلوده شدن آن و در نتیجه فساد مواد غذایی موجود درون یخچال می گردد. از این رو بهتر است همواره نظافت یخچال هر چند وقت یکبار در دستور کار افراد قرار بگیرد. راه های مختلفی برای تمیز کردن یخچال وجود دارد که به کمک آن ها می توانید برای نظافت دستگاه خود اقدام نمایید. در این مقاله قصد داریم تا راهنمای نظافت یخچال و تمیز کردن آن را برای شما شرح دهید.

 


راهنمای خالی کردن مواد غذایی برای نظافت یخچال

نحوه یخ زدایی کردن جهت نظافت یخچال

راهنمای تمیز کردن و نظافت یخچال

نحوه تمیز کردن لاستیک درب جهت نظافت یخچال

 

راهنمای خالی کردن مواد غذایی برای نظافت یخچال

 

اولین اقدامی که در زمینه راهنمای نظافت یخچال باید برای آن اقدام کنید، این است که یخچال را از برق کشیده و آن را خاموش نمایید. سپس باید تمامی مواد غذایی درون یخچال را از درون آن خارج نموده و کنار بگذارید. تمامی طبقات یخچال را خارج نموده و اقدام به شستن آن ها نمایید. بهتر است از مواد شوینده مانند مایع ظرفشویی به همراه یک اسفنج نرم برای شستن طبقات و قفسه های یخچال استفاده کنید. در صورتی برای تمیز کردن آن ها به مواد سفید کننده نیاز دارید، می توانید مقداری آن را با استفاده از آب رقیق کنید. همچنین می توانید از محلول سرکه و جوش شیرین نیز برای شستن طبقات استفاده کنید. پس از شستن طبقات می توانید سراغ بدنه دستگاه خود بروید.

 

 

نحوه یخ زدایی کردن جهت نظافت یخچال

 

در برخی مواقع برفک هایی با ضخامت بالا درون یخچال ایجاد می گردد که مدت زمان زیادی برای ذوب شدن این یخ ها نیاز است. برای اینکه روند آب شدن یخ ها سریع تر شود، می توانید از یک قابلمه آب گرم استفاده کنید. قابلمه حاوی آب گرم را درون یخچال قرار دهید تا بخار آن موجب آب شدن برفک ها شود. به هیچ عنوان برفک های یخچال را با استفاده از وسایل تیز تمیز نکنید؛ زیرا موجب آسیب رسیدن به بدنه یخچال خواهد شد.

 


راهنمای تمیز کردن و نظافت یخچال

 

یکی از گزینه های مناسب برای تمیز کردن یخچال، استفاده از جوش شیرین و سرکه می باشد؛ زیرا در این محلول هیچگونه مواد شیمیایی وجود ندارد و آسیبی نیز به بدنه یخچال وارد نمی شود. برای تهیه این محلول می توانید دو قاشق جوش شیرین را با مقدار نصف لیوان آب داغ و یک لیوان سرکه سفید مخلوط نمایید. سپس یک اسفنج نرم را به محلول مورد نظر آغشته نموده و تمامی قسمت های داخلی یخچال خود را به صورت کامل تمیز نمایید. در صورتی که لکه ای سخت درون یخچال وجود دارد، می توانید برای تمیز کردن آن از اسپری تمیزکننده سطوح مخصوص یخچال استفاده نمایید. پس از تمیز نمودن یخچال می توانید به کمک یک دستمال تمیز فضای داخلی آن را خشک نمایید.

 پیشنهاد مطالعه: علت روشن نشدن یخچال

نحوه تمیز کردن لاستیک درب جهت نظافت یخچال

 

یکی از مراحل بسیار مهم در نحوه نظافت یخچال، تمیز کردن لاستیک درب آن می باشد. به هنگام تمیز کردن لاستکی دقت داشته باشید تا دچار پارگی و خرابی نشود. برای نظافت لاستیک درب نیز می توانید از مایع سفید کننده به همراه سرکه استفاده کنید و پس از اتمام شستشو آن را خشک نمایید. پس از انجام این کار می توانید قسمت های بیرونی یخچال را نیز مطابق مراحل قفل تمیز نموده و در انتها طبقات خشک شده را در جای خود قرار دهید.

همچنین در صورت بروز مشکل می توانید با نمایندگی تعمیر انواع یخچال در تماس باشید.

Comments

Popular posts from this blog

وحشتناک ترین اتفاقات دارك وب چیست؟

طراحی وب سایت و اپلیکیشن در شهر ری

طراحی وب سایت تالار گفتگو و انجمن به صورت اختصاصی